بسیاری از آقایان هنگام قرار و ملاقات‌های مهم یا شرکت در میهمانی‌ها می‌خواهند به بهترین شکل ممکن به ست کردن لباس‌های خود با توجه به طیف‌های رنگی مختلف بپردازند؛ اما معمولاً به دلیل عدم دانستن یک سری نکات اولیه دچار سردرگمی می‌شوند. حالا کارشناسان ما در فروشگاه کروم مقاله‌ای را برای شما عزیزان تدارک دیده‌اند تا اصول ست کردن رنگ لباس مردانه را به‌خوبی یاد بگیرید و بتوانید با لباس‌های موجود در کمد خود ست جذاب و خیره کننده‌ای را خلق نمایید.

اصول اولیه ترکیب رنگ لباس‌ها

پیش از آنکه به ارائه توضیحاتی در خصوص انتخاب ترکیب رنگ لباس‌های آقایان بپردازیم لازم است تا شما را با اصول اولیه انتخاب رنگ آشنا کنیم. مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص این مورد وجود دارد این است که ابتدا باید رنگ‌های موردعلاقه خود را در نظر داشته باشید؛ زیرا با اینکه برخی از ترکیب رنگ‌ها می‌توانند برای آقایان جذاب باشند اما این قضیه کاملاً سلیقه‌ای بوده و فرد هیچ علاقه‌ای به ست کردن لباس‌های خود با رنگ‌های پیشنهادشده نداشته باشد. پس بنابراین بهتر است ابتدا طیف رنگی موردعلاقه خود را در نظر داشته باشید و سپس در میان ترکیب‌های مختلف یکی را به‌دلخواه انتخاب نمایید.

پیش از انتخاب رنگ لباس‌های خود باید سبکی که می‌خواهید بپوشید را نیز در نظر بگیرید. مثلاً لباس‌های رسمی بیشتر با رنگ‌های نسبتاً تیره ست می‌شوند؛ اما می‌توانید برای استایل‌های کژوال خود از انواع و اقسام رنگ‌ها به شیوه اصولی استفاده کنید. همچنین پیش از انتخاب رنگ برای لباس‌های خود هنگام خرید پیراهن رسمی مردانه یا خرید پالتو مردانه یا … باید لباسی را انتخاب کنید که با توجه به رنگ پوست و رنگ موی شما هماهنگی بیشتری ایجاد کند.

بهترین رنگ‌ها برای لباس مردانه

در نظر داشته باشید که بهترین رنگ برای لباس مردانه برای هر شخص متفاوت است و این تفاوت را همان‌گونه که گفته شد رنگ پوست و رنگ مو رقم میزند؛ اما در کل رنگ‌هایی وجود دارد که اکثر آقایان می‌توانند برای ست کردن لباس‌های مختلف خود از آن‌ها استفاده نمایند. رنگ‌های قهوه‌ای، طوسی و آبی بهترین رنگ ها برای ست کردن لباس آقایان هستند که در خصوص هر یک توضیحاتی ارائه شده است:

آبی

آبی یکی از رنگ‌های بسیار جذاب است که اکثر آقایان می‌توانند از این رنگ در ترکیب رنگ لباس‌های خود استفاده نمایند. همچنین رنگ آبی را می‌توانید به‌راحتی با دیگر لباس‌های خود ست کنید. از آنجایی که آبی یک رنگ سرد است با اکثر طیف رنگی لباس‌های شما ست خواهد شد.

قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای را می‌توانید با لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف ست کنید. از آنجایی که رنگ قهوه‌ای گرم است پس بهتر است تا از رنگ های سرد برای ست کردن با آن استفاده نمایید. این رنگ برای افرادی که رنگ پوست تیره و یا روشن دارند مناسب است زیرا رنگ قهوه‌ای سردی پوست روشن را خنثی می‌کند و در پوست تیره آن را به سمت گرم‌تر می‌برد که این قضیه می‌تواند بسیار جذاب باشد.

طوسی

رنگ طوسی در کنار رنگ سفید و سیاه به‌عنوان یک رنگ خنثی شناخته می‌شود. شما می‌توانید لباس اصلی شما که رنگ طوسی دارد را با اکثر رنگ‌ها ست کرده و هماهنگی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کنید. رنگ طوسی به‌عنوان بهترین رنگ لباس برای آقایان شناخته می‌شود؛ زیرا هر شخص با هر رنگ پوست و مویی که دارد می‌تواند از این رنگ برای ست کردن لباس‌های خود استفاده نماید.

رنگ‌های روشن در لباس‌های مردانه

استفاده از رنگ روشن لباس در ترکیب رنگ لباس مردانه بیشتر در ست‌های کژوال و اسپورت کاربرد دارد. شما عزیزان به‌راحتی می‌توانید لباس‌هایی با رنگ روشن برای ست کردن این سبک انتخاب کنید. برای مثال تی‌شرت‌هایی با رنگ‌های مختلف از قبیل، سفید، زرد، صورتی، بنفش و نارنجی با یک شلوار جین آبی اسلیم فیت ست خواهند شد. با این تفاسیر به راحتی می‌توان برای ایجاد ترکیب رنگی جذاب برای لباس آقایان و سبک‌های کژوال و اسپورت اقدام کرد.

اما دقت داشته باشید که برای ایجاد هارمونی رنگ لباس‌های مردانه در سبک‌های رسمی و میهمانی نیازی نیست کاملاً از ترکیب رنگ‌های روشن استفاده نمایید و برای مثال انتخاب یک کراوات به رنگ روشن، مثلاً نارنجی و یا صورتی در کنار رنگ‌های تیره لباس اصلی که کت و شلوار است، می‌تواند کافی باشد.

آیا نیاز است رنگ لباس با رنگ پوست هماهنگ باشد؟

برای رسیدن به جواب این سوال باید به شما بگوییم بله. یکی از مهم‌ترین اصول ست کردن لباس آقایان انتخاب رنگ با توجه به رنگ پوست و رنگ مو است. برای مثال انتخاب لباس با رنگ‌های زنده از قبیل قرمز، زرد، سبز و … می‌تواند برای پوست‌های روشن بسیار مناسب باشند؛ زیرا از شدت خنثی بودن رنگ‌ها می‌کاهد و استایل مهیجی را در کنار این رنگ از پوست به ارمغان می‌آورد.

در نظر داشته باشید که برای پوست با رنگ تیره لباس‌های شاد و زنده نیز می‌توانند بسیار مناسب باشند اما دقت داشته باشید ست کردن لباس‌های مردانه با رنگ قهوه‌ای، مشکی، آبی تیره و سبز تیره هیجان رنگ‌ها را افزایش داده و اندکی باعث شلوغی خواهد شد. برای رفع این موضوع شما به‌راحتی می‌توانید علاوه بر رنگ تیره برای پوست‌های تیره از رنگ‌های روشن نیز برای ایجاد یک ترکیب مطلوب استفاده کنید تا از میزان گرمای رنگ‌ها کاسته شود.

استفاده درست از رنگ‌های تند در تیپ‌های مردانه

در کل استفاده از رنگ‌های تند از قبیل قرمز، نارنجی، زرد و … برای لباس‌های خود مقداری جسورانه است و باید در انتخاب و ست کردن آن‌ها دقت بیشتری را به خرج دهید. برای پوشیدن لباس با رنگ‌های تند بهتر است آن را با دیگر لباس‌هایی که دارای رنگ خنثی هستند، ست کنید تا ترکیب ایجاد شده شما بیش از حد شلوغ نشود. شما می‌توانید برای ست کردن رنگ‌های تند از پیراهن‌هایی با رنگ خنثی استفاده کنید. بهترین رنگ پیراهن مردانه برای ست کردن با لباس‌هایی با رنگ تند مشکی، سفید و خاکستری هستند.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در برند کروم برای شما عزیزان مهیا شده بود شما را با بهترین ترکیب رنگ لباس‌های اقایان آشنا کردیم. شما عزیزان می‌توانید با توجه به راهنمایی که برای شما قرار داده‌ایم به ست کردن رنگ لباس‌های خود بپردازید. در کل بهتر است برای لباس‌های رسمی خود از رنگ‌های تیره و یا خنثی استفاده نمایید اما شما به‌راحتی قادر هستید برای ترکیب رنگ لباس مردانه اسپورت از اکثر رنگ‌ها بدون هیچ محدودیتی استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *