با فرا رسیدن سرما در فصول پاییز و زمستان نیاز است تا برای گرم نگه داشتن بدن خود از چندین لایه لباس استفاده کنیم. با توجه به این موضوع بسیاری از افراد ذهنشان به ناگاه به سمت نامنظم بودن و عدم هماهنگی رنگ و سبک لباس می‌رود؛ اما این‌طور نیست، زیرا می‌توان با رعایت یک سری اصول ساده به ست کردن چند لایه لباس پرداخت تا علاوه بر عدم نفوذ سرما، جلوه جذابی را با استفاده از این سبک از لباس داشته باشید. در این مقاله که توسط کارشناسان ما در برند کروم برای شما عزیزان مهیا شده است شما را با راه‌های لایه لایه لباس پوشیدن آقایان آشنا خواهیم کرد.

نکات اصلی در استایل لایه لایه مردان

پیش از اقدام برای ست کردن لباس‌های مورد نظر خود باید با یک سری نکات مهم لایه‌ای پوشیدن آقایان آشنا شوید تا تیپ مورد نظر به بهترین نحو ایجاد گردد.

• توانایی استفاده به صورت تکی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که می‌توانند لباس‌هایی که برای آن‌ها بزرگ هستند و شلخته به نظر می‌آیند را زیر لباس‌های اصلی از جمله کت و کاپشن بپوشند؛ اما در نظر داشته باشید که گاهی اوقات باید به دلیل تغییرات دما در هر مکان شاید لازم باشد یک یا دو لایه از لباس خود را کم کنید که در این صورت به مشکل برمی‌خورید. درنتیجه لباس‌هایی را برای پوشش لایه‌ای خود باید انتخاب کنید که هر یک به‌تنهایی قابل پوشیدن باشند.

• بلندتر بودن لباس‌هایی رویی

یکی از نکات مهم لایه‌ای پوشیدن آقایان این است که باید لباس‌های رویی شما از جمله کت، جلیقه و کاپشن بلندتر از لباس‌های زیر خود باشند؛ زیرا برای عدم ایجاد شلختگی و ناهماهنگی لازم است لباس‌های لایه‌های پایین‌تر به‌مراتب کوتاه‌تر باشند تا از زیر لایه‌های اصلی معلوم نباشند.

خودداری از پوشیدن لباس‌های طرح دار و شلوغ

هنگام لایه‌ای لباس پوشیدن باید این نکته را مد نظر داشته باشید که هر تی شرت یا پیراهنی که می‌خواهید برای لباس‌های زیر و در نهایت جلیقه و کاپشن را برای لباس‌های رویی خود بپوشید به خودی خود به‌اندازه کافی ایجاد تنوع می‌کنند.

پس هنگام لایه لایه پوشیدن لباس‌های مردانه باید به این نکته توجه داشت که پوشاک طرح دار می‌توانند بیش از حد این تنوع را بالا برده و در نهایت سبب شلوغی استایل نهایی شما شوند.
اما گاهی اوقات با این سؤال مواجه می‌شویم که با استفاده از پوشاک طرح دار چگونه لباس‌ها را لایه لایه بپوشیم؟ دقت داشته باشید که باید بر اساس طرح، ترتیب آن‌ها را در نظر بگیرید. مثلاً برای لباس زیرین خود از طرح چهار خانه ریز استفاده کنید در حالی که برای رویه بالایی آن باید لباسی با طرح ساده انتخاب کنید. در نهایت می‌توانید لباس اصلی و بالایی خود را با طرح چهار خانه درشت انتخاب کنید.

• استفاده از رنگ‌های خنثی و هماهنگ با یکدیگر

بهترین راه برای اینکه بتوانید از ایجاد شلوغی و بی‌نظمی جلوگیری کنید بهتر است لباس‌هایی را که برای لایه‌های زیرین و حتی بالایی در نظر می‌گیرید دارای رنگ خنثی و یا هماهنگ باشند. مثلاً در صورتی که می‌خواهید از 3 لایه لباس برای ست کردن استایل خود استفاده کنید می‌توانید از سه رنگ سفید، خاکستری و مشکی استفاده کنید که در عین سادگی نهایت جذابیت را رقم خواهند زد.

همچنین استفاده از طیف رنگی نزدیک به هم نیز می‌تواند کار شما را راحت‌تر سازد. مثلاً لباس‌هایی را با رنگ‌های قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن و کرم انتخاب کرده و استایل متفاوت خود را ایجاد کنید.

ترتیب درست لایه‌های لباس

ترتیب لایه‌های لباس در هر سبک و استایلی می‌تواند متفاوت باشد. پیش از اقدام برای انتخاب لباس‌ها باید به شما بگوییم که بهتر است حداکثر از سه لایه لباس استفاده کنید. برای ست کردن یک استایل کژوال بهتر است تی شرت را در زیر و پیراهن را بر روی آن بپوشید. برای لایه آخر خود نیز می‌توانید یک کاپشن ساده در نظر بگیرید.

برای ست کردن لباس‌های رسمی نیز لازم است تا پیراهن که لباس نازک‌تر است را در زیر و سپس یک لایه ضخیم‌تر همانند جلیقه بپوشید؛ در نهایت نیز ست خود را با یک کت و یا پالتو تکمیل کنید. سعی کنید لباسی که برای اولین لایه ست خود انتخاب می‌کنید راحت و سبک باشد؛ زیرا در دراز مدت استفاده از یک لباس سنگین و خشن که با پوست در تماس باشد می‌تواند موجب ناراحتی شما شود.

برای خرید پالتو مردانه کلیک کنید.

استفاده از جلیقه برای گرمای بیشتر و ایجاد تفاوت در استایل

جلیقه و ژاکت از جذاب‌ترین پوشاک آقایان هستند که می‌توانید آن‌ها را علاوه بر اینکه به عنوان لایه رویی استفاده کنید، به‌منظور استفاده در لایه میانی هم به کار ببرید. مثلاً استفاده از یک تی شرت که بر روی آن یک جلیقه و یا ژاکت پوشیده‌اید می‌تواند همراه با یک کاپشن ست جذابی را رقم سازد. علاوه بر این‌ها این سبک از لایه‌ای لباس پوشیدن سبب می‌شود تا دمای بدن به‌خوبی حفظ شود.

استفاده از جلیقه برای تکمیل ست لایه‌ای بیشتر در فصل زمستان پیشنهاد می‌شود. همچنین ترکیب جلیقه و لایه پایینی آن که انتخاب کرده‌اید به تنهایی استایل کاملی را رقم می زند که در صورت احساس گرما می‌توانید لایه رویی را درآورده و ست جلیقه و پیراهن یا جلیقه و تی شرت را تجربه کنید.

لایه آخر لباس مهم‌ترین انتخاب شماست!

در کل برای لایه‌ای لباس پوشیدن باید در نظر داشته باشید که کلیه لباس‌های خود را باید بر اساس لایه آخر و اصلی ست نمایید؛ زیرا یک لایه اصلی همانند کاپشن، پالتو و کت بیشترین جلوه استایل را به خود اختصاص می‌دهند و لایه‌های زیرین تنها تکمیل کننده آن هستند. در کل باید برای انتخاب لباس آخر شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشید. مثلاً در روزهای آفتابی در صورتی که نمی‌خواهید لباس اصلی خود را دربیاورید باید لباس‌های نازکی را برای لایه‌های زیرین انتخاب کنید.

سخن آخر

استایل لایه‌ای پوشیدن در زمستان و یا حتی پاییز یکی از جذاب‌ترین نوع پوشش برای آقایان محسوب می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با شیوه صحیح آن آشنا کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *