ژیله و جلیقه از محبوب‌ترین پوشاک آقایان به‌حساب می‌آیند که در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. برخی از آقایان تفاوت ژیله و جلیقه را به خوبی نمی‌دانند؛ پس اگر برای شما هم سؤال است که تفاوت ژیله و جلیقه چیست ادامه این مقاله را با ما همراه باشید.

کاربرد ژیله در استایل آقایان و ست کردن آن

ژیله یکی از پر مصرف‌ترین پوشاک در میان آقایان است که با استفاده از پارچه پلی استر همراه با پشم ساخته می‌شود. کاربرد مهم ژیله در استایل آقایان این است که علاوه بر افزایش جذابیت و ایجاد هماهنگی با لباس‌های دیگر سبب گرم نگه داشتن بدن در فصل‌های سرد نیز خواهد شد. شما عزیزان به‌راحتی می‌توانید زیر کت و کاپشن و یا بر روی پیراهن و تی‌شرت ژیله مورد علاقه خود را بپوشید. با استفاده از ترکیب ژیله و شلوار جین و همچنین کفش اسپورت به راحتی می‌توان یک استایل بسیار شیک و روزمره ایجاد کرد.

کاربرد جلیقه در استایل آقایان و ست کردن آن

جلیقه یکی دیگر از پر استفاده‌ترین لباس برای آقایان است که بیشتر در محیط‌های رسمی استفاده می‌شود. جلیقه معمولاً نازک‌تر از ژیله است و از جنس‌های مختلفی از پارچه طراحی و تولید می‌شوند. تفاوت جلیقه و ژیله در این است که شما می‌توانید از ژیله به منظور یک پوشش در برابر سرما استفاده کنید، در حالی که جلیقه به دلیل ضخامت بسیار کمتر مناسب برای گرم نگه داشتن بدن نبوده و صرفاً بهتر است برای جلوه بهتر کت، جلیقه را زیر آن بپوشید.

برای ست کردن جلیقه به‌راحتی قادر هستید آن را بر روی پیراهن خود و در زیر کت رسمی به تن کنید. همچنین علاوه بر این جلیقه را می‌توان زیر پالتوهای رسمی پوشید و استایل متفاوت و جذابی را خلق نمود. برای بررسی تفاوت ژیله و جلیقه باید به شما بگوییم که ژیله با استفاده از زیپ و در بعضی موارد همراه با دکمه طراحی می‌شود ولی در جلیقه تنها می‌توانید با استفاده از دکمه جلوی آن را باز و بسته کنید. برای مشاهده قیمت و خرید پالتو مردانه شیک و جذاب از این قسمت وارید شوید.

جنس های مختلف برای ژیله و جلیقه

به‌طور کلی برای ساخت ژیله از پارچه‌های پلی استر و یا مواد مخصوص به همراه یک لایه پشمی و یا پنبه‌ای که از انتقال سرما به بدن جلوگیری می‌کند، استفاده شده است. در نظر داشته باشید که ژیله را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته تولید می‌کنند و در برخی از موارد نیز با دست دوخته می‌شوند.

برای دوخت جلیقه نیز از پارچه با جنس‌های مختلفی استفاده می‌کنند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به نخ و پشم اشاره کرد. جنس جلیقه‌های موجود در بازار بنا بر شرکت تولیدی متفاوت بوده و ممکن است در برخی از آن‌ها از نخ طبیعی و در مدل‌های ارزان‌تر از نخ مصنوعی برای دوخت آن به کار گرفته شده باشد.

فصل مناسب برای پوشیدن ژیله و جلیقه

برای پوشیدن ژیله نیاز است تا استایل خود را بر اساس هوای سرد بیرون تعیین کنید. برای مثال شما می‌توانید ژیله مردانه را در فصول پاییز و زمستان همراه با لباس‌هایی از قبیل پیراهن برای استفاده در زیر آن، کت و یا کاپشن برای پوشش روی آن انتخاب کنید و پوشش متفاوت و جذابی را تجربه نمایید. بنابراین خرید ژیله مردانه را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای پوشیدن جلیقه شما محدودیت فصلی نخواهید داشت برای مثال شما به‌راحتی قادر هستید در فصول مختلف بهار، پاییز و زمستان جلیقه را به‌عنوان یک لایه نازک بر روی پیراهن و در زیر کت و یا پالتو بپوشید و پوشش رسمی خود را جذاب‌تر جلوه دهید.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در برند کروم برای شما عزیزان مهیا شده بود به بررسی تفاوت ژیله و جلیقه پرداختیم و شما را با کاربردهای مختلف هر یک آشنا کردیم. بنابراین شما عزیزان می‌توانید بنا بر شرایط فصلی که در آن هستید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و همراه با دیگر لباس‌های خود ست نمایید.

سوالات متداول

کاربرد ژیله در استایل آقایان چیست؟

کاربرد مهم ژیله در استایل آقایان این است که علاوه بر افزایش جذابیت و ایجاد هماهنگی با لباس‌های دیگر سبب گرم نگه داشتن بدن در فصل‌های سرد نیز خواهد شد.

تفاوت جلیقه و ژیله مردانه چیست؟

جلیقه معمولاً نازک‌تر از ژیله است و از جنس‌های مختلفی از پارچه طراحی و تولید می‌شوند. تفاوت جلیقه و ژیله در این است که شما می‌توانید از ژیله به منظور یک پوشش در برابر سرما استفاده کنید، در حالی که جلیقه به دلیل ضخامت بسیار کمتر مناسب برای گرم نگه داشتن بدن نبوده و صرفاً بهتر است برای جلوه بهتر کت، جلیقه را زیر آن بپوشید.

فصل مناسب برای پوشیدن ژیله و جلیقه چه زمانی است؟

برای پوشیدن ژیله نیاز است تا استایل خود را بر اساس هوای سرد بیرون تعیین کنید. برای مثال شما می‌توانید ژیله مردانه را در فصول پاییز و زمستان همراه با لباس‌هایی از قبیل پیراهن برای استفاده در زیر آن، کت و یا کاپشن برای پوشش روی آن انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *