پیراهن مردانه یکی از پرکاربرد ترین نوعِ لباس، در بین سایر البسه ای است که بسیاری از مردان در سراسر دنیا اقدام به خرید و استفاده از آن می کنند. ورود به دنیای پیراهن های مردانه، گزینه های مختلفی را برای انتخاب و خرید آنها پیش روی شما می گذارد. از رنگ و مدل و نحوه انتخاب بر اساس سایز آنها گرفته تا توجه به نوع پارچه، توجه به فرم فیزیکی بدن برای پوشیدن، نحوه انتخاب کراوات مناسب و غیره. اگر قصد خرید پیراهن مردانه دارید اما از خرید های تکراری یا فاقد آگاهی خسته شده اید، ما در این مطلب از سایت کروم قصد داریم تا راهنمای کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما، همراه باشید.

Table of Contents

آشنایی با انواع مدل های پیراهن مردانه

پیراهن های مردانه مانند بسیاری دیگر از «البسه پایه» انواع مختلفی دارند. منظور از البسه پایه تمامی لباس هایی هستند که پوشیدنشان برای داشتن یک استایل کامل، و عادی ضروری است. به عنوان مثال شما نمی توانید پیراهن یا یک تیشرت را از استایل روزانه یا رسمی خود حذف کنید. اما پوشیدن اورکت، کت یا پلیور همیشه برای استایل تان ضروری نیست و فقط تکمیل کننده سایر لباس ها است.

انواع پیراهن های مردانه را می توان شامل موارد زیر دانست:

• پیراهن مردانه طرح دار (چهارخونه، راه راه، و ..)

• پیراهن مردانه ساده

• پیراهن Slim-Fit

پیراهن مردانه آستین بلند و کوتاه

• پیراهن دارای پچ (پشت آستین)

• پیراهن جین

این پیراهن ها در تفاوت های ظاهری و باطنی از هم مجزا می شوند. تفاوت های ظاهری مثل طرح و نقش و بلندی یا کوتاهی آستین و تفاوت های باطنی به جنس پارچه، فصل مناسب برای استفاده از آن و طرز ایستادن آن روی بدن مربوط می شود. در رابطه با انواع مدل های پیراهن های مردانه در وبلاگ کروم توضیحات بیشتری ارائه شده است.

این پیراهن ها در تفاوت های ظاهری و باطنی از هم مجزا می شوند. تفاوت های ظاهری مثل طرح و نقش و بلندی یا کوتاهی آستین و تفاوت های باطنی به جنس پارچه، فصل مناسب برای استفاده از آن و طرز ایستادن آن روی بدن مربوط می شود. در رابطه با انواع مدل های پیراهن های مردانه در وبلاگ کروم توضیحات بیشتری ارائه شده است.

آشنایی با انواع پارچه های مخصوص پیراهن مردانه

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که موقع انتخاب و خرید پیراهن مردانه باید به آن توجه داشته باشید، جنس پیراهن است. چرا؟ به این دلیل که جنس نامناسب پیراهن در یک فصل خاص، راحتی استفاده از آن را از شما سلب خواهد کرد. دوم اینکه جنس نامناسب (بخوانید نامرغوب) یک پیراهن می تواند روی عمر استفاده از آن تاثیر بگذارد. سوم اینکه برخی پیراهن های بی کیفیت که با مواد نامرغوب تهیه می شوند، روی سلامت پوست و حساسیت های مرتبط با آن نقش بسزایی ایفا می کنند و در نهایت اینکه، پرداخت پول برای محصول با کیفیت، ارزشمندی آن را در پیش چشمتان ارتقا خواهد داد. اما انواع و اقسام پارچه های مخصوص پیراهن مردانه کدامند؟

  • پارچه کتان

  • پارچه جودون

  • پارچه جین

  • پارچه پشمی

الیاف مختلفی در ساخت و تهیه پارچه های مخصوص پیراهن های مردانه استفاده می شوند که اصولا به طور ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند؛ مانند پنبه و پلی استر یا ویسکوز و پلی استر و فلامنت.  ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی باعث می شود تا کاربرد پیراهن برای فصول مختلف و البته راحتی استفاده برای استایل رسمی و یا روزانه متغیر باشد. اصولا پیراهن های دارای الیاف طبیعی ِ بیشتر خنک و لطیف تر هستند در عین حال الیاف مصنوعی به چروک نشدن و ثابت ایستادن و گرمتر شدن لباس، کمک می کنند. توضیحات بیشتر در مورد پارچه مخصوص پیراهن های مردانه را می توانید در وبلاگ کروم، مطالعه نمایید.

 پیراهن مردانه ساده بخریم یا طرح دار؟

در بخش انواع پیراهن مردانه به این موضوع اشاره کردیم که پیراهن های مردانه یا دارای طرح هستند یا فاقد آن. پیراهن های ساده فقط تنوع رنگی دارند، در عین حال که تنوع پیراهن های طرح دار از خطوط ساده که به آنها راه راه یا چهارخانه می گوییم شروع می شود و به طرح های مختلف و جدید ختم می شود که به تازگی وارد بازار شده اند. براساس طرح و رنگ های به کار رفته داخل هر پیراهن میتوان یک استایل شخصی و تازه ساخت.

پس، شما همیشه مجبور نیستید که پیراهن طرح دار یا ساده بخرید. اگر قصد دارید برای یک استایل روزانه، یک مهمانی غیر رسمی، با یک کت و شلوار یا یک کت تک و شلوار جداگانه پیراهنی خریداری کنید، نوع طرح دار بسیار مناسب است و برای استایل های رسمی اصولا از پیراهن های مردانه ساده استفاده می شود. در عین حال، پیراهن های طرح دار با شلوغی کمتر و رنگ های دارای هارمونی بیشتر هم برای استایل های رسمی مورد استفاده قرار می گیرند. ما برای اینکه انتخاب دقیق و جزئی تری داشته باشید این مطلب را برای شما آماده کرده ایم.

موثر ترین شیوه برای انتخاب نوع پارچه مناسب پیراهن مردانه

چند فاکتور را در ذهن داشته باشید و قبل از خرید پیراهن مردانه یا حتی توجه به قیمت پیراهن مردانه آنها را مثل یک چک لیست بررسی کنید. بررسی الیاف استفاده شده برای پارچه پیراهن، تناسب آن با فصل، نحوه شستشو و نگهداری و خشک کردن پیراهن، توجه به خاصیت الیاف قبل از خرید بسیار اهمیت دارد. الیاف لباس همچنین روی قیمت آن تاثیر می گذارند. اما چرا الیاف و نوع پارچه اهمیت دارد؟ چون به جز موقع استفاده از آن، شرایط نگهداری از آن را هم تعیین می کند. برخی پیراهن ها باید حتما با دست شسته شوند در حالی که برخی دیگر در ماشین لباسشویی و اتو با دمای نزدیک صد درجه، مشکلی ندارد. اما آن پیراهن ها کدامیک هستند و کدامیک برای شما مناسبند؟ در بخش شیوه انتخاب پارچه مناسب پیراهن های مردانه به این موضوع به طور دقیق تر پرداخته ایم.

نحوه شست و شوی موثر پیراهن مردانه بدون آسیب به پارچه

شستشو، چه در مرتبه اول و چه برای مرتبه صدم اهمیت دارد. یک پیراهن مردانه و به طور کلی هر لباس دیگری، وقتی آنطور که در دستورالعمل شستشو آمده است، شسته نشود، آسیب خواهد دید، ظاهر آن دچار ایراد و عیب خواهد شد و ممکن است سریعا نخ نما شده، با دمای اتو زیاد بسوزد و در ماشین لباسشویی چروکیده و بد رنگ شود. مهم ترین المان ها موقع شستشو به نحوه استفاده از ماشین لباسشویی، خشک کن، اتو کردن، استفاده از مواد شیمیایی، دمای آب با توجه به ترکیبات الیاف پارچه پیراهن مردانه ختم می شود که در اینجا ما بیشتر به آن توجه کرده ایم.

نحوه ست کردن پیراهن مردانه با سایر اجزا و اکسسوری ها

حال تصور کنید پیراهن مردانه مورد نظرتان را خریداری کرده اید و به فکر ست و تنظیم رنگ و هارمونی و ظاهر آن با سایر اجزای لباس تان هستید. البته در نظر گرفتن این موارد خیلی وقت ها قبل از خرید پیراهن مردانه شکل می گیرد، اما در هر صورت هر پیراهنی را بهر استایلی ساخته اند! شما می توانید با انتخاب یک پیراهن طرحدار یا ساده یک استایل جدید به ظاهر قبلی خود اضافه کنید. تغییرات کوچک مثل تغییر پیراهن در ابعاد وسیعی روی لاغر یا توپر نشان دادن شما، قد بلند یا کوتاه تر به نظر رسیدن، مدرن بودن یا ساده بودن، پیروی از استایل های متنوع مردانه و غیره تاثیر می گذارند. اگر چنین موضوعی را دست کم گرفته اید، پیشنهاد می کنیم ادامه این موضوع را در اینجا بررسی و مطالعه نمایید.

چگونه می توان با کمک پیراهن مردانه یک استایل شخصی ساخت؟

حتما تا به حال بارها شده است که یک بازیگر، ورزشکار یا آرتیست یا در کل یک شخص معروف را ببینید که در بسیاری از تصاویر اینستاگرامی خود یک ظاهر ساده یا نسبتا شلوغ را دائما تکرار می کند بدون اینکه لباس هایش تکراری، یا از مد افتاده به نظر برسد؟ واقعیت این است که شما با داشتن چند رنگ و پیراهن خاص می توانید استایل های متفاوت اما یکپارچه خود را مانند بسیاری از این گروه از افراد داشته باشید، آن هم بدون اینکه ظاهر روز قبل تان با امروز تفاوتی داشته باشد. در این مطلب ما به صورت دقیق تر به این موضوع پرداخته ایم.

اهمیت انتخاب سایز مناسب پیراهن مردانه

یکی از مواردی که روی ظاهر و استایل تان تاثیر شگرفی می گذارد، تناسب سایز است. اصلا و ابداً نباید نسبت به راهنمای سایز خرید پیراهن مردانه بی تفاوت باشید یا از روی یک راهنمای سایز غیر استاندارد این بررسی را انجام دهید. یا اینکه با در نظر گرفتن سایز سال پیش خود برای خرید پیراهن مردانه امسال اقدام کنید. همیشه اندازه گیری بخش های مختلف بدن برای تهیه پیراهن مثل دور شکم، دور بازو، سرشانه و ارتفاع نیمه بالایی بدن از بخش کمر، را در نظر داشته باشید. راهنماهای سایز بر اساس فاکتور های مختلفی پیراهن مناسب اندام شما را تعیین می کنند که براساس اعداد و ارقام استاندارد محاسبه شده اند.  برای مشاهده راهنمای سایز پیراهن مردانه کروم به صفحه هر محصول مراجعه کرده و در آنجا بخش راهنمای سایز را کلیک کنید.

انتخاب پیراهن مردانه مناسب بر اساس حجم بدن و قد

آیا می دانستید که نوع پیراهن روی چگونگی به نظر رسیدن بدن شما تاثیر می گذارد؟ بسیاری از افراد از این نکته مهم غافل می مانند و همواره یا پیراهن های بسیار گشاد، بسیار تنگ، بسیار بلند یا کوتاه را انتخاب می کنند که در بسیاری از موارد، به عدم توجه به راهنمای سایز مربوط می شود. یک پیراهن مناسب می تواند با رنگ خود روی افزایش قد شما، روی فرم به نظر رسیدن اندام تان و غیره تاثیر بگذارد که البته در کنار سایر لباس ها، این نقش بسیار مهم را ایفا میکند. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در این باب کسب کنید.

چگونه کراوات مناسب را با پیراهن مردانه مناسب ست کنیم؟

کراوات ها با اینکه دنیای خاص خودشان را دارند اما وقتی با پیراهن نامناسب پوشیده شوند هم ظاهر آن را خراب می کنند و هم زیبایی خودشان به چشم نمی آید. نکته مهم این است که هرگز یک کراوات را به خاطر زیبایی یا پهنا یا باریک بودن متناسب با پیراهن و استایل خود ندانید. همانقدر که انتخاب پیراهن های طرحدار و ساده موقع خرید اهمیت دارند، کراوات ها هم مهم هستند. توجه به تناسب اندام، الگو کراوات و پیراهن، تناسب با کت و شلوار و سایر اکسسوری ها مثل ساعت موضوعی است که در اهمیت انتخاب کراوات ست با پیراهن مردانه به آن پرداخته ایم.

 

راز انتخاب پیراهن مردانه مناسب با فرم صورت (face shape) و گردن چیست؟

فرم صورت و گردن هم به جز فرم بدن و قد روی انتخاب پیراهن براساس فرم یقه تاثیر می گذارد. تا به حال دیده اید که شخصی یقه پهن یک پیراهن را با گردن کوتاه بپوشد؟ اگر هم کسی این کار را انجام دهد، اشتباه بزرگی را انجام داده و برعکس! یقه روی کوتاه و بلند به نظر رسیدن گردن، تاثیر گذاری روی جذاب به نظر رسیدن فرم بیضی، گرد، الماسی، مربعی چهره تاثیر دارد! اگر اطلاعاتی در این رابطه ندارید ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد.

آشنایی با ماهیت انواع دکمه های موجود در پیراهن های مردانه

موقع خرید پیراهن یا به جای توجه ویژه به قیمت پیراهن مردانه به دکمه های یقه و سرآستین آن توجه کنید. دکمه های فرانسوی، دکمه های معمولی، دکمه های دوبل سر آستین، دکمه های پنهان زیر یقه و غیره روی فیت شدن پیراهن روی بدن، عدم افتادگی پیراهن روی دست و انگشتان یا بیشتر از حد عقب رفتن آستین یا درست ایستادن یقه و کراوات تاثیر می گذارد. این مهم ترین بخش از یک پیراهن مردانه است که اغلب با باز گذاشتن نادرست دکمه ها روی ظاهر پیراهن تاثیر می گذاریم. در این مطلب بیشتر به این موضوعات پرداخته ایم.

خرید پیراهن مردانه مناسب برای محیط های رسمی و کاری

هر پیراهنی برای پوشیدن، موقعیت و جایگاه خاص خود را می طلبد. اگر پیراهن نامناسبی مثل یک پیراهن با طرح شلوغ برای یک محیط اداری بپوشید، قطعا جلب توجه خواهید کرد (از جنبه منفی). این حالت به صورت برعکس هم صادق است. نباید اقدام به خرید پیراهن مردانه نامناسب برای یک مهمانی یا یک محیط عادی کرد. پیراهن ها خود یک زبان گویا برای شخصیت شما و احترام تان به جایگاه افراد هستند. برای شنیدن این سخنان ویژه می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.

اهمیت توجه به برند پیراهن مردانه موقع خرید آن

در آخر، ذکر این نکته کلیدی حائز اهمیت است که یک برند تعیین کننده هویت یک پیراهن مردانه است. آیا تا به حال به این مورد توجه کرده اید؟ برند لباس مردانه تعیین کننده کیفیت، احترام به حقوق مصرف کننده، تنوع و قیمت پیراهن مردانه و ارزش گذاری به سلیقه های گوناگون است. برند کروم، با توجه به این اهداف اقدام به ارائه پیراهن های مردانه مختلفی نموده است که می توانید انواع و اقسام آنها را داخل بخش کالکشن پیراهن مردانه مشاهده نمایید. همچنین ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا و به چه علت بهتر است کروم را برای خرید پیراهن مردانه مورد نظرتان انتخاب کنید.

سوالات متداول

انواع پیراهن مردانه چه هستند؟

  • پیراهن مردانه طرح دار
  • پیراهن مردانه ساده
  • پیراهن مردانه Slim-Fit
  • پیراهن مردانه آستین بلند و کوتاه
  • پیراهن دارای پچ (پشت آستین)
  • پیراهن جین

انواع پارچه های مخصوص پیراهن مردانه چه هستند؟

  • پارچه کتان
  • پارچه جودون
  • پارچه جین
  • پارچه پشمی

موثر ترین شیوه برای انتخاب نوع پارچه مناسب پیراهن مردانه چیست؟

  • قیمت پیراهن
  • الیاف استفاده شده برای پارچه پیراهن
  • تناسب آن با آب و هوا و فصل
  • طریقه نگهداری و شست و شو
  • توجه به خاصیت الیاف
  • طرح مورد علاقه

نحوه انتخاب نوع یقه با توجه به بلندی و کوتاهی گردن چگونه است؟

گردن و یقه رابطه عکس دارند. برای گردن های بلند یقه کوتاه و برای گردن های کوتاه یقه بلند.

[ux_product_categories width=”full-width” col_spacing=”collapse” columns=”1″ ids=”787″ orderby=”name” order=”desc” show_count=”0″ text_size=”large”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *