تأثیر شلوارهای پارچه‌ای در استایل رسمی

محل کار عموماً برای مردان چالش‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها ساخت استایل رسمی با لباس مناسب است. به‌عنوان یک کارمند جنتلمن باید بدانید که شلوار بخشی از استایل رسمی شماست و باید در انتخاب آن دقت کنید. اگر این شلوار را با یک کت یا پیراهن می‌پوشید باید چالش‌های حرفه‌ای آن را رعایت کنید تا بتوانید استایلی در شأن محیط کاری خود ایجاد کنید. با توجه ‌به نکات گفته‌شده باید دانست که خرید شلوار کار آسانی نیست و اگر بخواهید حرفه‌ای عمل کنید باید بدانید که با انتخاب‌های زیادی مواجه می‌شوید که تیپ شما را مستقیماً تحت تأثیر قرار می‌دهند. برند کروم در این مقاله به بررسی لباس های مناسب برای استایل کارمندی پرداخته است. در ادامه با ما همراه باشید.

اولین انتخاب برای خرید یک شلوار رسمی همان شلوار پارچه‌ای است که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده و هریک از آن‌ها در تعیین استایل مؤثر خواهند بود. اولین بخش آن، کمربند شلوار است که می‌تواند باریک یا عریض باشد که این مورد به مدل شلوار پارچه‌ای وابسته است. پهنای کمربند را نیز نهایتاً تا دو اینچ در نظر می‌گیرند؛ اما در مد امروزی این عدد به ۴ اینچ نیز خواهد رسید. البته باید توجه نمود که نحوه قرار گرفتن کمربند به صورتی باشد که بدن را به دو قسمت تقریباً مساوی تقسیم کند.

 به دلیل اینکه کمربند در تیپ اداری بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد، توصیه می‌کنیم اگر شکم بزرگی دارید از آن استفاده نکنید. به‌جای آن می‌توان از تنظیم‌کننده‌های جانبی شلوار استفاده کرد که نگاه بیننده را به سمت دید عرضی هدایت می‌کنند؛ درنتیجه به نظر می‌رسد که شکم کوچک‌تری دارید.

چرا در محیط رسمی نباید شلوار لی پوشید؟

تیپ و استایل اداری مقوله بسیار مهمی در محل کار است و پوشیدن برخی لباس‌های نامناسب سبب می‌شود که هیچ‌گاه ترفیع رتبه نگیرید! قاعدتاً ظاهر کارمندان در مقبولیت آن‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت. اگر اعتبار در محل کار برای شما اهمیت فراوانی دارد، توصیه ما به شما این است که لباس مناسب محل کار خود را بشناسید. شلوار لی برای محل کار اشکال خاصی ایجاد نمی‌کند اما قبل از انتخاب آن برای استایل رسمی اندکی فکر کنید. 

 قانوناً در محیط اداری از شلوار لی استفاده نمی‌شود اما اگر ناچار به استفاده شدید، شلوار بدون پارگی یا زاپ و راسته بپوشید. اگر کل روز یا قسمتی از تایم اداری را پشت میز هستید یا لازم است رفت‌وآمدهای بسیار داشته باشید، باید لباس راحتی داشته باشید که بتوانید به‌آسانی حرکت کنید. شلوارهای لی عموماً تنگ دوخته می‌شوند که عملاً برای مردان انتخاب مناسبی نیستند؛ چراکه در هنگام نشستن قسمت پشتی بدن در معرض دید بقیه قرار خواهد گرفت که اصلاً جلوه مناسبی نخواهد داشت. بهرحال برای مشاهده و خرید انواع شلوار لی مردانه از اینجا وارد شوید.

استایل شلوار کتان

شلوارهای کلاسیک یا نیمه‌رسمی در رده‌های خود از جنس کتان ساخته شده تا بتوان آن‌ها را در موقعیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار داد. این نوع شلوار هم برای استایل رسمی کاری و هم برای تیپ روزانه انتخاب جذابی خواهد بود. شلوار کتان برای محیط کار به‌راحتی با لباس‌های دیگر هماهنگ می‌شود؛ چراکه از شلوار جین رسمی‌تر و از شلوار پارچه‌ای راحت‌تر است و تنوع در دوخت و رنگ شلوار کتان سبب شده تا مردان برای تیپ‌های مختلف خود از آن استفاده کنند. نمونه‌های شلوار کتان ساده، دمپا و دمپا پاکتی انواع مختلف شلوارهای کتان هستند که فرد متناسب باسلیقه خود می‌تواند آنان را انتخاب کند.

شلوار کتان را می‌توان همراه با لباس‌های دیگری مانند کت، پلیور، پیراهن و تی‌شرت نیز پوشید. کتان در هر فصلی قابل‌استفاده بوده و محدودیتی درپوشش ایجاد نمی‌کند. اگر برای استایل کاری از شلوار کتان استفاده می‌کنید لازم است یک کت تک یا پیراهن رسمی به همراه کفش جیر و یا  چرم بپوشید. با افزودن یک کراوات به این مجموعه نیمه‌رسمی، می‌توانید جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر کنید. شلوارهای کتان جایگزین مناسب کت‌وشلوار برای مجالس خواهند بود. در مجالس عروسی یا تولد می‌توانید از ست کمربند و کفش چرم نیز استفاده نمایید. برای خرید و مشاهده قیمت شلوار کتان مردانه از این قسمت وارد شوید. 

استایل رسمی به همراه شلوار جین

همان‌گونه که گفتیم برای قرارهای کاری یا محیط اداری باید از تیپ متناسب با همان مکان استفاده کنید؛ اما اگر علاقه‌مندید در یک مراسم از شلوار جین استفاده نمایید، باید آن را به سمت یک تیپ رسمی‌تر ببرید. شلوار جین مردانه در محیط کاری فرد، اعتبار کارمند را کم می‌کند و دید همکاران را نسبت به وی تغییر می‌دهد، به همین منظور بایستی ظاهر خود را به سمت رسمیت بیشتر سوق دهید تا یک استایل رسمی خلق کرده باشید. استفاده از یک پیراهن تک‌رنگ خنثی به همراه شلوار جین به شما کمک می‌کند یک استایل نیمه‌رسمی شیک ایجاد کنید.

 برای ایجاد یک استایل کاملاً رسمی و کاری نیز باید از یک پیراهن آکسفورد به همراه کیف و کفش چرم رنگ قهوه‌ای استفاده نمایید.

 در فصل زمستان نیز می‌توانید یک پلیور خاکستری بر روی پیراهن خود بپوشید. رنگ خاکستری در رده رنگ‌های خنثی است که می‌تواند در ایجاد تیپ اداری به شما کمک کند. برای ساخت یک استایل اداری موجه در صورت پوشیدن شلوار جین مشکی، باید از نیم بوت یا بوت چوکای خاکستری، مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

تأثیر کراوات در استایل کاری

کراواتی که امروزه رایج است، تعریف خاصی ندارد جز اینکه دستمال‌گردنی است که به جلوی پیراهن مردان بسته می‌شود. امروزه یکی از اکسسوری‌های رسمی و کاری مردان همین کراوات است. ریشه تاریخی این وسیله به ایران باستان بازمی‌گردد که در طول تاریخ به کُرُوات‌های فرانسوی رسیده است. برای محیط کاری سه نوع کراوات داریم که هر یک از آن‌ها مناسب یک نوع استایل بدنی و ظاهر فرد است. باریک‌ترین مدل کراوات‌ها اسکینی نام دارند. سایز متوسط آن narrow است و سبک استاندارد آن نیز بیشترین عرض را دارد.

برای انتخاب یک کراوات مناسب باید دانست که کراوات‌های اسکینی برای افراد لاغر انتخاب مناسبی نخواهند بود. همچنین اگر خیلی لاغر هستید نباید از نوع استاندارد کراوات استفاده کنید؛ چراکه عرض زیاد آن باعث ایجاد تناقض می‌شود و در جلسات اداری جلوه خوبی ندارد و برای افرادی که لاغر هستند، استفاده از کراوات narrow انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. افراد چاق یا درشت‌اندام باید از کروات‌های استاندارد یا narrow استفاده کنند چراکه طبیعتاً نوع اسکینی جلوه‌ای بر لباس آن‌ها نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *