اهمیت اکسسوری در استایل مردانه

یک استایل عالی برای مردان به‌صورت اتفاقی ایجاد نمی‌شود بلکه اجزای مختلفی باید در کنار هم قرار بگیرند تا یک تیپ متفاوت ساخته شود. یکی از این اجزا اکسسوری مردانه است و به هرگونه لوازم و زینت‌آلاتی گفته می‌شود که به همراه لباس‌ها استفاده می‌شود. رواج اکسسوری‌ها از قرن بیست و یک شروع شد. در زبان انگلیسی اکسسوری درواقع وسیله‌ای است که به اجزای دیگر افزوده می‌شود تا آن را زیباتر، مفیدتر و کاربردی‌تر جلوه دهد. در حوزه فشن مد نیز به وسایلی گفته می‌شود که در کنار لباس پوشیدنی قرار می‌گیرد.

 کاربرد یک اکسسوری این است که جذابیت لباس یک فرد را بیشتر کند. این وسایل هم پوشیدنی هستند و هم می‌توان آن‌ها را حمل کرد. انواع کیف، چترهای آفتابی و کراوات‌ها از نوع اکسسوری‌های حمل شونده خواهند بود. انواع   کمربند، ساسبند و انواع دستبندهای چرمی ازجمله اکسسوری‌هایی هستند که باید پوشیده شوند. دانش درباره چگونگی استفاده از اکسسوری‌ها به فرد کمک می‌کند تا در محیط کار یا مجالس جذاب‌تر به نظر برسد. این احتمال وجود دارد که اکسسوری‌ها به‌عنوان یک وسیله نقش دوم و تزئینی به نظر برسند اما باید توجه کرد که انتخاب صحیح یکی از این وسایل می‌تواند یک استایل عادی را به یک تیپ عالی و مد روز تبدیل کند.

خاصیت استفاده از اکسسوری مناسب این است که می‌تواند مستقیماً استایل شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. حتی استفاده از یک گوشواره به‌عنوان یک اکسسوری پوشیدنی، می‌تواند جلوه جذابی به پوشش شما بدهد. توصیه می‌کنیم در فصول خاص یا مرتبط با فرهنگی که در آن زندگی می‌کنید، اکسسوری مناسب خود را انتخاب کنید تا جلوه جذابی برای خود بسازید.

 

تأثیر ساس بند در استایل مردانه

مد لباس یک پدیده پویاست و در هر بازده‌ای از زمان شکلی خاص از استایل و لباس را اقتضا می‌کند. قبلاً در میان مردم استفاده از کمربند آن‌چنان مرسوم نبود و ترجیحاً از ساس بندها برای نگهداری شلوار استفاده می‌شد. امروزه استفاده از این وسیله روش خاصی داشته و برای هر سبک پوشش و استایل افراد تفاوت خواهد داشت. برای مثال اگر جوانی هستید که اغلب از جین و تی‌شرت استفاده می‌کنید، استفاده از ساس بند را فراموش کنید.

 در استایل‌های رسمی می‌توان از ساس بندها استفاده کرد که ست کردن ساس بند با شلوار فاق بلند انتخاب مناسبی است. یک دکمه یا یک گیره در قسمت کمری شلوار، ساس بند را به آن متصل می‌کند و استفاده از ساس بند با دکمه امروزی‌تر به نظر می‌رسد. البته ساس بندهای گیره‌ای ممکن است در طول زمان پارچه شلوار را خراب کنند.

 برخی از شلوارها از همان ابتدای دوخته شدن، دکمه‌ای برای متصل کردن ساس بند دارند. چنانچه برای شلوار خود نیاز به دکمه ساس بند دارید می‌توانید آن را خودتان بدوزید. برای ایجاد یک استایل شیک مردانه با ساس بندها لازم است چند نکته را لحاظ کنید:

  1. بندهای ساس بند دقیقاً بر روی سینه قرار گرفته باشند.
  2. طول ساس بند متناسب با بالاتنه باشد؛ به‌گونه‌ای که نه آویزان باشد و نه شانه را چروک کند، در این صورت لازم است با استفاده از سگک‌ها طول بندها را تنظیم کنید.

 

کمربند چرم از ضروریات هر استایل

نقش کمربندهای چرمی مردانه درگذشته فقط به‌عنوان وسیله‌ای بود که شلوار را محکم می‌کرد اما امروزه یک اکسسوری مهم است که از استایل مردانه جدا نمی‌شود و دقت بالایی لازم است تا کمربند مناسبی خریداری و استفاده بشود. اگر کمربند با فرم ظاهری شما تناسب نداشته باشد اشکال‌های بدن شما بیش‌ازپیش خود را نمایان می‌کنند. اگر از شلواری استفاده می‌کنید که دارای حلقه‌های کمربندی است، حتماً کمربند استفاده کنید حتی اگر احساس می‌کنید به آن نیازی ندارید.

 بدون استفاده از کمربند ممکن است این‌گونه به نظر برسد که استایل شما ناقص شده است. برای ایجاد یک استایل شیک و ساختن جلوه‌ای جذاب با استفاده از لباس‌ها، حتماً بایستی از یک کمربند چرمی و مناسب استفاده کنید. اگر در یک مجلس دعوت شدید و لباس موردنظر شما کت‌وشلوار بود با بستن یک کمربند ظریف چرمی، نگاه‌ها را به خود خیره کنید! در این ‌بین می‌توانید برای جلوه بیشتر، از یک کفش ست کمربند خود استفاده کنید یا کیفی هماهنگ با آن داشته باشید تا ظاهری منعطف و زیبا خلق کنید. از مزایای کاربردی کمربند نیز می‌توان به تنظیم اندام میانه در لباس‌ها اشاره کرد.

 

لباس شیک مردانه را با کراوات تکمیل کنید

برای همه ما اتفاق افتاده است که بخواهیم برای یک قرار کاری و یا مجلس میهمانی از کراوات استفاده کنیم اما در انتخاب رنگ و طرح آن سردرگم شده باشیم. قاعدتاً لازم است بدانیم که انتخاب یک اکسسوری با این اهمیت را باید از زمان خریداری آن شروع کنیم و آن را به‌گونه‌ای انتخاب کنیم که با لباس‌های ما تناسب داشته باشد. اگر صرفاً به خاطر خوشامد خودمان از کراوات خاصی آن را بخریم ممکن است نتوانیم آن را با لباس‌هایی که داریم، ست کنیم.

بر همین اساس باید بدانیم طرح و رنگ هر کراواتی تابع انواع لباس‌هایی است که فرد در کمد خود دارد و باید بتواند اکسسوری موردنظر خود را با یکی از آن‌ها ست کند. از قبل لباسی که می‌خواهید برای قرار مهم خود یا مجلس میهمانی بپوشید را در نظر داشته باشید تا بدانید کراوات موردنظر برای آن مناسب است یا خیر. همچنین قیمت کراوات را اصل قرار ندهید و بیشتر به این توجه داشته باشید که شیکی این اکسسوری، جذابیت استایل شما را چقدر افزایش می‌دهد.

 

تی‌شرت خود را با دستبند چرم استایل دهید

گفتیم که دستبند به‌عنوان یک اکسسوری پوشیدنی به کار می‌رود و تقریباً گزینه مناسبی برای مردانی است که از کارهای دستی استفاده می‌کنند. افراد به‌طورکلی دوست دارند از وسایلی استفاده کنند که ساخت آن‌ها زمان‌بر است. دستبندهای نوع چرمی در عین شیک بودن، تواضع فرد را نشان می‌دهند و به همین خاطر برای محیط کار و میهمانی‌ها انتخاب مناسبی خواهند بود. یک دستبند چرمی می‌تواند شما را منظم و دوست‌داشتنی جلوه دهد و ازآنجایی‌که رنگ‌های مختلفی دارد می‌توانید برای ایجاد هارمونی با هر لباسی از آن‌ها استفاده کنید.

 چرم طبیعی رنگ‌های طیف قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای سوخته را در برمی‌گیرد. هر رنگی از این طیف می‌تواند به‌راحتی با لباس، کفش یا شلوار جین شما ست شود. اگر با شلوار جین یک دستبند چرم استفاده کردید باید یک لباس همرنگ آن بپوشید. اگر می‌خواهید یک شلوار کتان خاکی‌رنگ بپوشید، می‌توانید دستبند خود را هماهنگ با آن یا در تضاد با آن انتخاب کنید.

دستبندهای چرمی رنگ سبز نیز علاقه‌مندان زیادی دارند؛ بر همین اساس می‌توانید برای جذابیت بیشتر از یک سنجاق‌سینه سبز یا کراواتی با رنگ سبز استفاده نمایید. چرم یک وسیله کم‌وزن و پرکاربرد است و تقریباً برای هرجایی قابل‌استفاده است؛ مگر اینکه داماد باشید یا اینکه در یک مجلس عزاداری شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *