تفاوت طراحی پولو شرت و تیشرت

موقعیت‌های مختلف از قبیل مهمانی‌ها، دورهمی‌های دوستانه یا محل کار سبک خاصی از لباس پوشیدن را می‌طلبند. برای هر یک از این موقعیت‌ها باید یک استایل خاص انتخاب کرد تا هم با موقعیت تناسب داشته باشد و هم جذابیت فرد را به نمایش بگذارد. ترکیب لباس‌های مختلف با یکدیگر یک استایل جذاب را خواهند ساخت. از جمله لباس‌هایی که برای استایل‌های نیمه‌رسمی و غیررسمی انتخاب می‌شوند، می‌توان به پولوشرت و تیشرت اشاره کرد. سبک‌ها و طرح‌هایی که برای یک پولوشرت در نظر گرفته می‌شوند، اغلب استاندارد هستند اما برای تیشرت‌ها محدودیتی از نظر طرح و رنگ وجود ندارد.
تفاوت اصلی میان این دو لباس به سبک طراحی آن‌ها برمی‌گردد. تفاوت در نوع دوخت تیشرت و پولو شرت سبب می‌شود این دو لباس با هم فرق داشته باشند. تیشرت‌ها وقتی به ناحیه کمر و لگن می‌رسند، دارای خطوط و شکاف‌هایی هستند که نرمی و راحتی را برای فرد ایجاد می‌کنند. این سبک دوخت سبب می‌شود که تیشرت با ظاهر اندام‌ فرد، هماهنگ شود. طراحی اصلی پولو شرت همان طرح‌های سنتی دهه بیست میلادی هستند که آستین‌های صاف و کوتاهی دارند. علاوه بر آستین‌های کوتاه و صاف، دوخت جیب و یک یقه متفاوت می‌تواند ظاهر یک پولو شرت را تشکیل دهد. اگر پولو شرت بدون جیب باشد معمولاً آرم برند تولیدکننده بر روی آن دوخته یا چسبانده می‌شود.
ظاهر پولو شرت و تیشرت تفاوت عمده‌ای دارد که این تفاوت عمده در یقه پولو شرت مشاهده می‌شود. اغلب پولو شرت‌ها با یقه‌هایی دوخته شده‌اند که چندین دکمه دارند. تیشرت‌ها معمولاً با یقه دوخته نمی‌شوند و تنها به داشتن یک یقه‌گرد، ساده یا به شکل v اکتفا می‌کنند. تیشرت‌ها معمولاً برای استایل غیررسمی و راحت استفاده می‌شوند اما اگر فردی قصد شرکت در مهمانی دارد یا می‌خواهد برای محل کار از یک استایل نیمه‌رسمی استفاده کند، باید پولوشرت بپوشد. استفاده از این لباس باعث می‌شود تا استایل آقایان رسمی‌تر شود و به استایل مجلسی شبیه باشد.

جنس پولو شرت و تیشرت

تفاوت‌های میان پولو شرت و تیشرت تنها به‌ظاهر و طراحی آن‌ها محدود نمی‌شود. بین جنس و پارچه این دو لباس نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. الیافی که برای دوخت پولو شرت و تیشرت استفاده می‌شوند، فرق دارند. پارچه‌های بافتنی باکیفیت و الیاف قوی‌ و مستحکم برای دوخت پولو شرت به کار می‌روند تا ماندگاری این لباس افزایش پیدا کند. پارچه‌های نخی برای دوخت تیشرت‌ها مناسب هستند تا هم نرم و راحت باشند و هم قیمت مناسبی داشته باشند. جنس متفاوت پولو شرت و تیشرت سبب می‌شود تا میزان ماندگاری این دو لباس با یکدیگر تفاوت داشته باشد. بافت پارچه پولو شرت‌ها الیاف درشت‌تری نسبت به پارچه تیشرت‌ها دارد.

رنگ‌های رایج پولو شرت و تیشرت

رنگ و طرح‌هایی که بر روی پولو شرت و تیشرت چاپ می‌شوند، تفاوت‌هایی دارند. اگر فردی به دنبال استایل نیمه‌رسمی است که رنگ ساده و سنگین داشته باشد، می‌تواند از پولو شرت استفاده کند تا تیپ کژوال خود را حفظ کرده باشد. این لباس اغلب با یک رنگ دوخته می‌شود و نوارهای رنگ روشنی در اطراف آن قرار می‌گیرد. طراحی ساده پولو شرت نیازی به تصاویر یا نوشته‌های خاص نخواهد داشت. بیشترین تنوعی که برای دوخت این لباس به کار می‌رود، ترکیب کردن رنگ روشن و تیره است. اگر فردی دنبال تنوع در رنگ و طرح لباس خود است، باید از تیشرت‌ها استفاده کند. تیشرت‌ها برای تشکیل استایل اسپرت افراد، از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند و طرح‌ها و نوشته‌های مختلفی دارند. هیچ محدودیتی برای طرح و رنگ تیشرت وجود ندارد و با هر طیف رنگی از آن می‌توان یک استایل اسپرت و جذاب ایجاد کرد. به دلیل تنوع در طرح و تصاویر هر فردی می‌تواند تیشرت موردعلاقه خود را در میان گزینه‌های بسیار، انتخاب کند.

کاربرد رایج پولوشرت و تیشرت

همان گونه که در ابتدا گفتیم برای هر موقعیتی باید استایل خاصی انتخاب کرد. استایل پولو شرت و تیشرت باهم متفاوت است و هر یک از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند. پولو شرت‌ها درواقع یک پیراهن نیمه‌رسمی هستند که می‌توانند یک استایل جذاب و شیک برای مهمانی یا محل کار فرد ایجاد کنند. از طرفی می‌توان از این لباس برای محل کار، مهمانی یا دورهمی دوستانه استفاده کرد و استایل شیکی از خود به نمایش گذاشت. تیشرت‌ها به‌خاطر طراحی ساده‌ای دارند برای تیپ خانگی و ورزشی مناسب‌تر خواهند بود. شکل ظاهری پولو شرت، اغلب یادآور یک پیراهن رسمی است که این مورد به دلیل وجود یقه آن است. جذابیت و شیک بودن در این لباس یک استایل نیمه‌رسمی از آقایان به نمایش گذاشته و درعین‌حال فاکتور سادگی آن‌ها را نیز حفظ می‌کند.
برای ترکیب ظرافت، سادگی و زیبایی می‌توان از پولو شرت استفاده نمود. این لباس قدرتمند برای محل کار یا دورهمی‌های دوستانه آقایان انتخاب مناسبی است و بسیار کژوال، مردانه و به‌روز به نظر می‌رسد. به دلیل نیمه‌رسمی بودن پولو شرت‌ها، می‌توان آن‌ها را با کفش کالج و شلوارهای رسمی، ست کرد. پولو شرت‌ها محدود به موقعیت‌های رسمی نیستند و از آن‌ها می‌توان برای ورزش‌های مانند گلف و تنیس استفاده کرد. درنهایت اگر فردی قصد دارد به‌نوعی استایل خود را تنظیم کند که لباس غیررسمی استفاده نکند و تقریباً رسمی به نظر برسد، باید از پولو شرت استفاده کند. در غیر این صورت اگر به دنبال یک تیپ راحت و روزانه است که قیمت مناسبی داشته باشد، می‌تواند از تیشرت‌ها استفاده کند. قیمت مناسب تیشرت، این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که تعداد بیشتری از آن تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *